دسته‌بندی نشده

١٠ نکته اساسی برای خرید پاوربانک ایده آل

پاوربانک‌ها ویژگی‌ها و توانایی‌های شارژ متفاوتی دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. برخی از پاوربانک‌ها حتی ممکن است منفجر شوند.

این بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که شما قبل از خرید به مواردی مانند ظرفیت، قطع برق، ورودی پاوربانک‌های خود توجه نمی‌کنید. بیایید به ده مورد اساسی که هنگام خرید پاوربانک برای دستگاه‌های تلفن همراه خود باید به آن توجه کنید، بپردازیم.

10 نکته برای خرید پاوربانک امروز:

  1. ظرفیت شارژ پاوربانک (mAh) را بررسی کنید اولین چیزی که باید بررسی کنید ظرفیت شارژ پاوربانک شماست که با میلی‌آمپر ساعت (mAh) اندازه‌گیری می‌شود.

آیا یک پاوربانک 5000 میلی‌آمپر ساعتی دو چرخه شارژ کامل برای گوشی با باتری 2500 میلی‌آمپر ساعتی تضمین می‌کند؟ متأسفانه، با وجود اینکه دوست داریم پاسخ مثبت باشد، اینطور نیست. برای گوشی‌های هوشمند، رتبه‌بندی توان روی 5 ولت تنظیم شده است. از سوی دیگر، پاوربانک‌ها دارای رتبه‌بندی توان 3.7 ولت هستند زیرا شامل سلول‌های لیتیوم یونی (Li-ion) هستند. و این اختلاف منجر به کاهش چرخه‌های شارژ می‌شود. چگونه می‌توانم ظرفیت پاوربانک موبایلم را بررسی کنم؟ خوشبختانه، راهی برای تخمین تعداد دفعات شارژ یک پاوربانک بر اساس ظرفیت آن وجود دارد. پاوربانک 5000 میلی‌آمپر ساعتی را دوباره در نظر بگیرید. یک پاوربانک 5000 میلی‌آمپر ساعتی چند بار شارژ کامل دارد؟ در این حالت، انرژی کل 5000 میلی‌آمپر ساعت x 3.7 ولت = 18500 میلی‌وات ساعت است. اکنون باید ظرفیت را به 5 ولت تبدیل کنیم: 18500 میلی‌وات ساعت / 5 ولت = 3700 میلی‌آمپر ساعت. اما کار تمام نشده است. شما هنوز باید عوامل دیگری مانند اتلاف گرما، مقاومت و انحطاط محصول در طول زمان را در نظر بگیرید.

  1. کیفیت باتری پاوربانک ویژگی‌های یک پاوربانک خوب چیست؟

بهترین وات برای یک پاوربانک چقدر است؟ یک پاوربانک چقدر می‌تواند شارژ خود را نگه دارد؟ تعیین جزئیات آن دشوار است، اما یک چیز قطعی است: برای همیشه دوام نخواهد آورد. در بهترین حالت، 3 تا 6 ماه و فقط در صورتی که از یک پاوربانک باکیفیت استفاده کنید، دوام می‌آورد.متأسفانه، با پاوربانک‌های درجه پایین‌تر، این تعداد فقط یک ماه طول می‌کشد. معایب این است که این اعداد قابل تغییر هستند. ظرفیت یک پاوربانک برای نگه داشتن شارژ تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد و با گذشت زمان کاهش می‌یابد. به عنوان مثال، اگر آن را به طور مرتب شارژ نکنید یا آن را در جایی بگذارید که نوسانات دما بسیار زیاد است.

  1.  آیا ارائه دهنده پاوربانک شما گارانتی و پشتیبانی ارائه می‌دهد؟

شما باید به مواردی مانند پوشش گارانتی برای پاوربانک فکر کنید. همچنین باید به رتبه‌بندی خدمات مشتری برای آن شرکت نگاه کنید.

  1. LED پاوربانک :

چراغ‌های روی پاوربانک چه معنایی دارند؟ یک نشانگر قدرت که معمولاً نادیده گرفته می‌شود، یک ویژگی مفید است. پاوربانک‌ها با گذشت زمان انرژی خود را از دست می‌دهند و اگر در شارژ کردن و چرخه‌های شارژ دقیق نباشید، ممکن است مجبور شوید اغلب یک پاوربانک خالی را شارژ کنید. اگر وقت زیادی برای شارژ کردن ندارید، ممکن است در شرایط سختی قرار بگیرید. اینجاست که نشانگرهای قدرت وارد می‌شوند. این ویژگی مفید کوچک که معمولاً به شکل چراغ‌های LED کوچک است، شما را از انرژی باقی مانده محصول مطلع می‌کند. برای شناسایی شارژ ذخیره شده خود، به لرزاندن برخی دستگاه‌ها نیاز است. در برخی دیگر، یک دکمه کوچک برای روشن کردن این نشانگرها وجود دارد. هر شرایطی که باشد، مطمئن شوید که محصولی که خریداری می‌کنید شامل این LEDهای مفید است.

  1. یک پاوربانک چقدر سریع می‌تواند شارژ شود؟

تصور کنید که با دقت برای یک تعطیلات برنامه‌ریزی می‌کنید و متوجه می‌شوید که پاوربانکی که به عنوان پشتیبان آورده‌اید، برای شارژ شدن یک عمر طول می‌کشد. بدشانس؟ اگر گزینه‌های پشتیبان برق کافی وجود نداشته باشد، در سفرهای طولانی (یا در اردوگاه‌های تابستانی) سردرد خواهد بود. پاوربانک‌های قابل حمل، به ویژه آن‌هایی که ظرفیت بالایی دارند، ممکن است برای شارژ مجدد زمان زیادی طول بکشد. از سوی دیگر، یک دستگاه با ظرفیت تقریبی 20000 میلی‌آمپر ساعت باید بیش از 6-7 ساعت طول بکشد تا دوباره شارژ شود. گزینه بهتر این است که به دنبال دستگاه‌هایی باشید که برای شارژ مجدد پاوربانک دارای ورودی شارژ سریع هستند. به لطف این، پاوربانک شما در مدت زمان نسبتاً کوتاهی کاملاً شارژ می‌شود. کدام پاوربانک سریع‌ترین شارژ را دارد؟

  1. QC در پاوربانک چیست؟

QC به معنای شارژ سریع است و برخی از پاوربانک‌ها این ظرفیت را دارند . بنابراین، آیا گوشی شما با شارژ سریع سازگار است؟ در این صورت، هرگز برای پاوربانکی که با سرعت کمتری شارژ می‌شود، تسویه نکنید. بیشتر پاوربانک‌ها فقط دارای یک پورت شارژ سریع (QC) هستند، نه همه آن‌ها. در نتیجه، بررسی ظرفیت همه پورت‌ها منطقی است. باز هم، اگر یکی از پورت‌ها از QC پشتیبانی می‌کند (ایده‌آل QC 4.0 یا 3.0)، اما بقیه در 1A هستند، اوضاع مشکل می‌شود. بهترین شرط این است که به دنبال دستگاه‌هایی باشید که ترکیبی از 2.4A، 5A یا علامت QC دارند.

  1. کابل شارژ پاوربانک : برای شارژ پاوربانک به چه کابلی نیاز دارم؟

هنگام خرید پاوربانک کابل‌ها را فراموش نکنید. همه پاوربانک‌ها یکسان ساخته نشده‌اند و هر پاوربانکی شامل کابل نیست. یا برای شارژ کردن گجت‌ها یا برای شارژ خود پاوربانک. به ویژه پاوربانک‌های ارزان ممکن است با کابل همراه نباشند، زیرا فرض می‌کنند که شما قبلاً کابل خود را دارید یا انتظار دارند که خودتان یکی بخرید.

  1. اندازه و وزن پاوربانک پاوربانک‌ها چقدر وزن دارند؟

اندازه و وزن عوامل مهمی هستند که هنگام خرید پاوربانک باید در نظر بگیرید، به خصوص اگر می‌خواهید آن را در سفر استفاده کنید. ما قبول داریم که پاوربانک‌های با ظرفیت بالا کمی سنگین‌تر هستند. اما در نهایت، شما نمی‌خواهید چیزی حمل کنید که باعث سنگینی کیف شما شود و به کمرتان آسیب برساند. یا چیزی که جابه‌جایی آن در جیب‌های شما دشوار باشد.

  1. پورت‌های پاوربانک پورت ورودی و خروجی در پاوربانک چیست؟

ورودی به شارژ کردن اشاره دارد در حالی که خروجی به فرآیند شارژ دستگاه‌ها با پاوربانک اشاره دارد. اکنون، پورت‌هایی که با پاوربانک‌ها عرضه می‌شوند متفاوت هستند. پاوربانک‌های اولیه فقط دارای یک خروجی بودند. اما از آنجایی که مصرف‌کنندگان از آن‌ها بیشتر استفاده می‌کنند و می‌خواهند چندین دستگاه را به طور همزمان شارژ کنند، بسیاری از پاوربانک‌های بزرگتر اکنون دارای دو یا چند پورت هستند. فقط مطمئن شوید که توان خروجی برای هر پورت قابل قبول است. به خاطر داشته باشید که اگر چندین دستگاه همزمان در حال شارژ هستند، پاوربانک حداکثر جریان را به هر پورت ارائه نمی‌کند. در عوض، ممکن است حداکثر جریان خروجی تجمعی بین خروجی‌ها تقسیم شود و شارژ را کند کند. خروجی آن‌ها تقریباً همیشه یک USB نوع A است – اتصال دهنده USB بزرگ استفاده شده برای اتصال به شارژرهای USB، فلش مموری و سایر دستگاه‌ها – اگرچه کانکتور استفاده شده برای شارژ مجدد خود پاوربانک متفاوت است. این یک کانکتور میکرو USB است و گاهی اوقات یک کانکتور مینی USB است، اما برخی اخیراً یک کانکتور لایتنینگ را ادغام کرده‌اند تا بتوان آن را با یک شارژر اپل با یک کابل اپل شارژ کرد و تعداد کابل‌های مختلف مورد نیاز را کاهش داد. پاوربانک‌های جدیدتر نیز دارای پورت USB Type-c هستند

  1. یکپارچگی برند یکپارچگی برند چیست؟

یکپارچگی برند در مورد نحوه دیدن یا درک یک برند یا کسب‌وکار توسط مردم است. آیا به برند کافی اعتماد دارید؟ این سوالی است که باید قبل از خرید هر چیزی، چه تلفن و چه پاوربانک قابل حمل، به آن بپردازیم. گاهی اوقات، حتی برندهای کمتر شناخته شده بهترین دستگاه‌ها را می‌فروشند، در حالی که در مواقع دیگر، حتی بزرگ‌ترین برندها محصولات زیر استاندارد تولید می‌کنند. یک نگاه سریع به بخش نظرات برند، دردسرهای زیادی را برای شما صرفه جویی می‌کند. اگر این محصولات را به صورت آنلاین خریداری می‌کنید، وقت بگذارید تا نظرات و رتبه‌بندی‌های فروشنده را بخوانید. موارد زیادی وجود داشته است که نام برند مطابقت داشته است. با این حال، کالاها کاملاً برعکس بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *